Diagnostyka i regulacja instalacji gazowych
Posiadam odbyte szkolenia oraz uprawnienia na instalowanie i serwisowanie instalcji gazowych w samochodach osobowych i cięzarowych.
Posiadam praktyczne umiejetnosci instalowania LPG w samochodach ciezarowych (diesel) na przykładdzie SCANIA R.
Największe doświadczenie posiadam w strojeniu instalcji KME DIego G3.
Z instlacjami gazowymi mam do czynienia od samego poczatku ich istnienia. Kiedyś to się nazywało – zgodnie z prawdą – jazda za grosze – gdy litr LPG kosztował ok 80 groszy…
Pierwszej generacji instalcje miały ręczną regulacje ilości gazu i było to doskonałe rozwiazanie do samochodów z gaźnikiem.
Niestety druga generacja – z silniczkiem krokowym oraz sprzężeniem zwrotnym opartym na sondzie LAMBDA – to była wielka pomyłka ;(
W praktyce uszkodzenie sondy – skitkowało błednym odczytem a konsekwecji deregulacje układu, silnik krokowy powodowal otwarcie przez co zwiększenie spalania oraz znaczne osłabienie mocy silnika.
Oczywiscie zaawansowane układny np. AL 700 dawły mozliwosc wzbogacenia mieszanki przy rzyspieszaniu oraz hamowanie silnikiem, co powodowalo poprawę komfortu jady oraz wymierne oszczednosci w spalaniu LPG.
Trzecia generacja LPG to również pomyłka – komputer wielki i dużej mocy musiał przejąć kalkulacje ilośći dawki gazu i robić to równolegle do komputera benzynowego – co skutkowało sporymi trudnosciami w strojeniu układu.
Dopiero instalacje sekwencyjnego wtrysku gazu czwartej generacji zapewniaja pelen kompfort uzywania tego paliwa, jednak i tu pojawić się może sporo problemów.
Ponieważ jestem autoryzwanym instalatorem zarówno ELPI GAZ jaki i innnych – jednoczesnie nie jestem zwiazny z zadna z tych firm mogę obiektywnie podejsc do zagadnienia i nie wciaskac najdrozszych wtryskiwaczy oszukujac ze to zrowiaze wszelkie problemy.
Jestem w stanie poprawnie skalibrowac instalcje gazową (AFR) tak aby nie był odczuwalny spadek mocy, jednoczesnie aby nie ucierpiał silnik w szczegolnosci układ zaworowy oraz tłok z pierscieniami!
Nawet w kłopotliwych instlacjach typu FULL -GROUP gdzie czas wtrysku benzyny na wolnych obrotach jest naprawdę bardzo krótki i jego odczyt jest narażony na najwieksze błędy.